lördag 22 oktober 2011

Herbst liebe

I torsdags när jag drog upp rullgardinerna var det alldeles grått ute. Förutom att det föll vita flakes i luften. Man kunde fortfarande se lite av gräset men i övrigt började nästan allt vara vitt. Jag ville bara dra täcket över mig och sova. Men jag gick istället upp och käkade frulle. Drog på mig tjocksockar och satte mig i soffan och stickade med Niki. Hon tjatade om att göra snögubbar. Min frustration bolmade inom mig för varje gång hon nämnde "gå ut" för det var så himla rått. En typisk gåinteutanfördörrenutansittframförtv:nheladagen-dag. Jag ÄLSKAR SNÖ! Varför kände jag inte glädjen över detta fantastiska väder på andra sidan väggen? Aja, jag drog på mig massa kläder och gick ut iallafall. Var ju tvungen att visa sydafrikanen hur man gör en riktig snögubbe. Men det var så blöt snö så vi orkade inte lyfta upp mittenbollen till kroppen så det fick bli en ogigantisk en.


Stelfrusna fingrar och tår. Men en snögubbe blev det!


En riktigt fin en.

Jag vet varför jag är som Andrea Nordebo vad gäller fallande snö för tidigt i oktober..
Jag är helt enkelt inte mätt på hösten här. Än.


Inte när man får skåda sånt här iallafall.





Ge mig en av balkongerna tack!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har gett dig en Liebster Blog Award!
    http://miasbokhylla.blogspot.com/2011/10/thank-you-bokmilaskogen.html

    SvaraRadera