måndag 3 oktober 2011

nytt land, nya äventyr.. ny blogg

Nu har jag varit i mitt nya hem i Klagenfurt i snart två veckor. Det är veckor som har gått fort kan jag meddela. Känns som att det var skitlängesen jag hoppade av flyget i Wien och virrade runt för att hitta till bussen som först skulle ta mig in till Wien och sedan till Klagenfurt. (min biljett var inte en bussbiljett. det var en tågbiljett. så jag åkte tåg hela vägen. just sayin) Fick hjälp av en vänlig grabb och sen lyckades jag hitta ett äldre par som också skulle byta tåg i Wien Meidling. Känns tryggt att det finns vänligt folk ute i världen.


åker genom industriområden och förorter till Wien...det mesta är grått och platt. Slumrar till. Slår upp ögonen  några minuter senare och voilá! -höga berg och djupa, frodiga dalar. Tågrälsen går i kurvor längs bergkanten och skymningen utanför gör att det blir sånt där sagoljus. 
Herzlich willkommen nach Österreich Malin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar