söndag 9 oktober 2011

söndagsutflykt

Klev upp innan 7 idag på grund av en tvååring som aldrig verkar vara morgontrött..det är och förblir för mig en gåta. Drog på mig tjocksockar och slog mig ner i soffan med en kopp thé och tittade på tecknade serier på tyska. Hittade en ny metod för att inte Lily skulle skrika så resten av huset vaknade, nämligen att istället för att försöka med "daddy is sleeping, he will wake up soon but first I'm gonna make you some breakfast, okey?", ställde jag mig istället och rostade mig en macka (vitt bröd självklart..går bra med nyttighetstänket härborta) och ignorerade henne. Hon blev tyst ganska fort. Sen ville hon att jag skulle göra frukost åt henne, som hon dessutom åt upp! Great success


Jag, Niki och Lily tog en spontanutflykt efter lunch idag :)


Hittade en restaurang vid vägen som var öppen!


Provade på lite nya vägar


Jag gillar kontrasterna, ena dagen 23 grader, klarblå himmel och strålande sol.
Nästa dag runt 4 grader, regn och stormvindar.
Och bergstopparna runtomkring är redan snötäckta

Typisk dag för söndagsdepp. Allt var grått och segt. Inget öppet. För kallt för att njuta av en promenad. Men våran bilutflykt gjorde istället söndagen till en myssöndag. Innan den goda middagen lärde jag mig till och med att spela schack. Till en sprakande eld i den öppna spisen. 
Jag lyssnade nyss på Oskar Linnros. Niki tyckte det lät weird.
Försöker få in lite svenska uttryck här. Typ "I'm pissnödig", "klara färdiga gå" och den mest lyckade hittills: "Do you want some fika?" -och det är just det sistnämnda jag och Niki ska göra nu. Bara att gräva i skåpen. Tchüs!

2 kommentarer:

  1. bra att du lär ut fika!
    men du, det heter te, inte thé.
    /tenörden.

    SvaraRadera
  2. i know!
    oj, förlåt..jag skriver alltid olika...men då blir det te i fortsättningen

    SvaraRadera