tisdag 4 oktober 2011

Äventyr på okända vägar

Den här veckan får jag prova på att roa mig själv på dagarna för Niki (nuvarande au pairen) är borta några dagar. Känns lite ensamt..men jag har försökt göra lite saker. Igår tog jag en långpromenad häromkring och njöt av vyerna. Men jag ville se mer så idag använde jag cykel som färdmedel. Tänkte att det skulle bli en mysig liten cykeltur med spännande vägar och lite nya berg att titta på (ja, jag har världens fetish för bergen här). Cykelturen började med uppför.Väldigt mycket uppför. Innan jag nådde min favoritbänk vid sound of music-ängarna insåg jag att jag har överskattat min kondition. Tänkte att jag skulle ha kvar nån slags kondis sen man var fit, men uppenbarligen är inte det något som är life lasting när man inte underhåller den. Det var så längesen jag flåsade så mycket så jag hade glömt hur det kändes. Det var hemskt! Svetten rann. Kan lyckligtvis skylla några av svettdropparna på sommarvärmen som bjuds här. Österrike har tydligen inte haft såhär varmt i september-oktober på 70 år!


Dagens bildskörd:


Ögongodis av detta slag botar det mesta.
Inkl. svett och mjölksyrade ben.


Lite sound of music-känsla va?


Favoritbänken


Tog en enslig väg och hamnade på ett majsfält


Vet inte exakt vars jag är här
men hittade iallafall en söt skylt










1 kommentar: