fredag 14 oktober 2011

Sitter med en kopp te och åt just upp en äppelkaksbit. I helgen är alla borta förutom jag och Lily, så Lilys söta farmor är här med oss. Hon anlände idag med en korg fylld med godsaker och pussel. (Det är hon som har bakat den goda äppelkakan). Hon pratar knagglig engelska och jag pratar ännu knaggligare tyska, men vi verkar förstå varandra iallafall. Hon sa nyss att Alexander är borta och Niki är borta, så kakan är till mig och Lily, bara att käka på alltså!
Den här helgen blir nog inte så tokig..

Förlåt men här kommer massa bilder. Verkligen jättemånga.
Börjar med måndag: otroligt händelserik dag. Och jag är inte ens ironisk!


Vi var pirater för Alexanders skola hade ledigt
eftersom det var Kärntens "independence day"


Blodig strid


Undra vem som var mest uppslukad av
att bli pirat, vi eller Alexander..?


Vi bakade chokladkaka som
Alexander dekorerade.
Kakan blev torr men fin.
Och glasyren var farligt smarrig.



Vi tvättade motvilligt bort piratsminket och
for till Theatro Café. Mest lustigt folk där, typ
gubbar med långt hår som drack
massa öl och sjöng visor.
Vi tror det var gamla sjömän..eller pirater


vi tog en promenad i staden..väldigt
dött måndagsnattliv men mysigt ändå


fastnade vid alléerna med alla lampor


Niki bara råkade ta en bild
när jag gick sådär..


och jag bara råkade vingla till just när
Niki knäppte kort


"What a cool green house!"
utbrast jag första kvällen i Klagenfurt.
I måndags letade vi rätt på vägen till dessa gröna lampor
som lyser upp ett stort hus uppe vid bergen.
Världens läskigaste väg! Som en skräckfilm.
och det "coola huset".....det råkar vara stadens horhus.


vi drog vidare från horhuset till ett majsfält.
Väldigt mäktigt. Sjukt spännande! Och exotiskt.


hade inte insett att majsplantorna var så höga


hade heller aldrig insett att majskolvar har långt
 läskigt brunsvart hår. Tankarna gick till "The Ring"..



Onsdag: Ikeadag!


kändes som att komma hem



Tusen sorters sill men inget svenskt godis.
Vart är världen på väg?? Jag vill ju ha salt snarra.

Torsdag: Tvärnitade på hemvägen från stan.
Sagolika grindar i höstmiljö måste bara dokumenteras.











Idag for vi till Lollipop nånting, en skitstor lekplats i
en galleria. Lilys dagis var där idag så det var fullt ös!

"Mal, mal!" ("en gång till!", typ)
Galet, mina knän och jag drog inte jämnt för
fem cent när det skulle krypas och klättras..
Jag har blivit en tant.


Vi var tvungna att spåra en sista gång innan
vi tog farväl. Ett brådskande samtal i Lilys leksaktele..
Ses på måndag Niki!

Det blev ett pinsamt långt inlägg. Men jag vill ju visa bilder så det var lika bra att köra på när jag väl sitter här. Tar mig inte i kragen annars. Nu ska jag sticka!
(med garn och stickor alltså, inte dra iväg)
Tchüs gott folk!

4 kommentarer:

  1. hej malin!
    på första bilden så fattade jag inte vem som var barnet. jag trodde att du var den med randig tröja.
    på tal om horhus så tror jag att jag såg ett gäng horor i gbg för en timme sen.

    SvaraRadera
  2. tack för den mia..känns bra. du som vet hur det känns att bli tagen som barn i vuxen ålder..
    i gbg?! det är ju förgräsligt!

    SvaraRadera
  3. åh, det är så galet häftigt att du befinner dig i österrike malin. Roligt att att du verkar trivas där borta och roligt att få läsa om vad du pysslar med :)
    Naturen är helt fantastisk!
    Kram! /Katarina

    SvaraRadera
  4. Åh va kul att du har en blogg, upptäckte det precis! Det verkar jättemysigt! hoppas du har det bra! Kram Amanda

    SvaraRadera