fredag 2 december 2011

tolfte månaden

Ja, det är visst december nu! Julmånad på rikt. Så himla mys!
Sitter i min säng och trycker i mig en skål med chokladbollssmet för fjärde kvällen i rad. 
(det går bra för fit-malin...) men de tre första kvällarna var jag värd att äta det för jag var så ensam och trött. Och ikväll är jag värd det för jag måste ju få fira in min hellediga helg som börjar NU! Har jobbat drygt 12 timmar om dagen från måndag till torsdag den här veckan, så det är lite mört kött här. Imorgon skulle jag ha jobbat halvdag men jag har fått helledigt så nu ska jag njuta av en hel helledig helhelg. Fick dessutom lönen idag. Perfekt för imorn ska jag sprätta penningar på julpynt till lyan!


Min väg till lyan

Haft en härlig kväll inne i Zürich och imorn får jag premiärbesök här i lyan! 
På lördag blir det kanske en tripp till en julmarknad i Frankrike.
Nu ska vraket gå och lägga sig. Men hon somnar med ett leende på läpparna.

5 kommentarer:

  1. Drar till Frankrike för att gå på julmarknad.... haha, själv åker jag högst till Söderköping 1,6 mil bort :) Men härligt att du vill och kan se världen syrran, det är r-e-s-p-e-c-t!

    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Åh va mysigt du hare! Får värsta julkänslorna av att bara läsa vad du ska göra.. Mot för vad man får här, regn å rusk :( PUSS

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅH, så mysigt! Köpa julpynt och allt! Vem ska komma å hälsa på dig?

    SvaraRadera
  4. Jättemysigt! Det var två andra au pairtjejor som kom och hälsade på =)

    SvaraRadera
  5. Låter jättemysigt!
    // Mia F.

    SvaraRadera