lördag 10 december 2011

det går bra nu.

igårkväll rökfylldes plötsligt min lya. kollade mot spisen och där låg en kolsvart croissant och rykte. ops. min brödgrill var lite snabbare än jag hade förväntat mig. fläkten på högsta effekt och fönstrena vidöppna. stank fortfarande när jag gick och la mig.

imorse var jag sugen på en croissant till frukost så satte därför croissanten på gallret på plattan. igen. det funkade ju andra gången igår. satte mig ner vid datorn och kastade sedan en blick mot spisen. vad får jag se? RÖK. igen. fläkten på högsta. igen.

fyller sedan maskinen med tvätt, skönt att få lite sånt gjort under helgen tänkte jag. går ut för att kolla hur länge det är kvar och får till min fasa se tvättmedelsflaskan på maskinen. den står där och hånler. säger att jag minsann har glömt att sätta i tvättmedlet i maskinen. försöker öppna luckan men det funkar såklart inte. väntar tills tiden jag matat in pengar till tar slut och får då upp luckan. bär ut tonvis av dyngsur tvätt och slänger det i badkaret. hela vägen från tvättmaskinen till badrummet blir blött av allt droppande. kollar in i maskinluckan. där är fullt av svart vatten... kul! om fem minuter går tåget till chokladfabriken där jag ska möta upp några au pairer för att efter ett besök där åka och julklappsshoppa i Zürich. låter lite tvätt ligga kvar i maskinen, lägger i lite mer pengar och slår igång nåt som jag hoppas är ett snabbprogram (instruktionerna är självklart på tyska).
så nu sitter jag här och ska äta en rostad macka medan jag väntar på att tvätten ska bli klar. NEJ JUSTE, för jag lyckades bränna mackan i brödrosten.

om tio dagar är jag hemma och slöar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar