söndag 18 december 2011

sol ute sol inne

Har fasat inför julklappsköp till mina värdföräldrar. Känns så himla svårt, dom har ju så mycket saker och jag vet inte vad dom behöver.. men igår gick jag in på en liten glasbutik här i Richterswil och hittade på en gång några jättefina pumlor (eller julgranskulor om du är sörlänning) så nu känner jag mig nöjd. Och framförallt stolt som slog till på en gång.
Min starkaste sida är ju annars att tveka och vänta.
Igårkväll var jag barnvakt så då käkade vi tacos och myste med godis och film. Som tur var hade jag min stickning med mig för vi såg Atlantis och det var ingen höjdare tyckte jag. 
Får ångestkänsla av gråa filmer med kantiga figurer. Kräsna jag. 


Tacka vettja Richard Scarrys äventyrsvärld!
Här snackar vi färger och glada gubbar

Sov över hos familjen och promenerade sedan hem idag, och guess what?! -Det är snö här! Blev en skithärlig söndagspromenad nerför backen i sol och snö. 
(här snackar vi tre centimeter kanske, men ändå)




När jag kom hem lade jag mig i soffan och såg på vänner. 
Och här kommer dagens tips: Om du ligger ner och ska dricka hett té, försäkra dig då om hur mycket du har i koppen innan för det är inte skönt att få rykande vatten i urringningen. 
Man har ganska tunn hud där.

2 kommentarer:

  1. jag har hällt kokhett te på mitt lår en gång. Tror att jag fortfarande har ett litet ärr.

    SvaraRadera
  2. Ååh va mojsigt du hare! Snart ses vi!

    SvaraRadera