måndag 5 december 2011

lysande.

På min promenix "hem" till Richterswil ikväll kom jag på mig själv med att tänka att allt var samma som hemma i Norrland, Schweden. Det luktade skoter, kyrkklockan ringde och det stod renar i en trädgård. Hör ni? Det är värsta Boden hära! ..förutom att lukten kom från en moppe, ringandet kom inte från skogskyrkogårdens klocka utan från nån av Wolleraus kyrkor (som för övrigt ringer varje kvart!) och renarna...det var juldekorationer som lös. eller lyste. Elektriska renar, det ni! Som en parentes har jag hittat en galge i min lya som är från Älvsbyn! Norrland norrland..kära norrland.

 När jag ändå lägger upp en bild på en galge kan jag väl lika gärna visa vad som hänger på den. Hittade den igår när jag var på ensamshopping. Det var mysigt och givande. Kanske inte så givande för plånkan men..



Inköpt på Weihnachtsshopping i Zürich
Gräsligt fräsigt. Är kär i killkläder.

Vars man än åker frågar folk om det finns snygga killar där man är. Kan säga att i Zürich finns en härlig blandning! Blev lite kär i en tatuerad h&m-kille igår. Blev plötsligt 14 igen och var tvungen att fråga honom hur länge dom hade öppet.
Visste egentligen att dom stängde 18...

2 kommentarer:

  1. det här inlägget är ju underbart på så många sätt!
    Förresten, frågade du på tyska?

    SvaraRadera
  2. haha, nä jag frågade på engelska. ett säkrare kort om man vill låta cool!

    SvaraRadera