tisdag 20 december 2011

jag kommer hem igen till jul

ja, äntligen är jag en sån hemvändare som kommer hem till sitt barndomshem och firar jul. Och alla ska vilja träffa mig och jag ska ha så fullt upp att tajma in alla dejter och när jag åker igenom stan ska jag säga "men oj, här har det hänt grejer!" och när jag träffar folk som jag inte pratat med på ett tag framstår jag som en världsvan globetrotter när dom frågar "vart är det nu du bor? var det moskva eller argentina?" så svarar man att "nej för tillfället bor jag i zürich". Hur coolt känns inte det?

Jag har levt på nåt slags rus nu de senaste veckorna i väntan på att få åka hem. Hem och mysa. Sitta med för stora tjocksockar i soffan och sticka och dricka té. Och kanske se en film som alla ska vara med på. Men då gör mamma massa andra saker så hon missar den första halvtimmen och sen måste någon (helst Mia) återberätta hela filmen. Och i mitten av filmen går pappa och vallar skidor. Arrangerat filmmys när det är som bäst! Men jag längtar så otroligt.


Julgransklädningen, alltid 23:e!


Hela tre veckor blir jag hemma! Ska bli så sköönt. Och nu vet jag vad som väntar när jag kommer tillbaka hit till Schweiz och det känns så bra. För jag stortrivs i familjen, verkligen.
Och efter jul kommer det inte bli lika långa mastodont-arbetsdagar. Ska dessutom börja plugga i januari! Tyska. Känner mig faktiskt motiverad :)
(Sen kommer det garanterat dyka upp ännu fler störtsköna citat från barnen. Btw, visst är det så att barn alltid är ärliga? Jag tackade iallafall för komplimangen)




Nu ligger julsakerna i resväskan tillsammans med ett magert antal kläder. Måste ju packa lätt nu så jag kan trycka ner resten av favoriterna ur garderoben när jag ska tillbaka.
Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Det här var nog ett av de bästa blogginläggen jag läst! Så roligt och dessutom så är ingenting överdrivet, allt som du beskriver är precis så det är. Klockrent! :) /Lisa

    SvaraRadera
  2. hahaha! allt i detta var roligt, så jag skrattar åt allt.
    Men en gång kläddes granen 22 dec. Det var nog innan du föddes, Malin, eller så var du bäbis. Nettan var barnvakt åt oss och kom på att vi skulle klä granen. Vi var lite oroliga att mamma å pappa skulle bli arga för att vi klädde den en dag för tidigt. Men det blev dom inte.
    Ses snart!

    SvaraRadera