fredag 16 december 2011

glans över vita skogar.

skogarna härikring är inte vita. det blåser och regnar och vill aldrig bli mindre än 5 plusgrader.
Min värdfamilj tror att det ska gå att pränta in i en norrbottning att regn i mitten av december är bra. "Det betyder snö i bergen!"
Jajaja, snö i bergen är ju nice men varför kan det inte snöa både här och i bergen?!

På kvällarna försvinner iallafall påskkänslan för då hörs inget fågelkvitter och man slipper se blommorna i rabatterna. Nu ikväll fick jag istället riktig julstämning när jag följde på svenska skolans julavslutning i svenska kyrkan i Zürich. Ett redigt luciatåg med alla traditionella skol-lusse-sånger. Och efteråt fick man lussebulle och julmust.
Sen kom jag hem till min lya som luktar nejlikor och julté.


Jul jul doftande jul

1 kommentar:

  1. Ja, snö hos er borde ju också betyda snö i bergen.
    gött me riktigt luciatåg! Jag håller på å julmysa på alla lektioner jag har nu. nästa vecka ska jag bara sjunga julsånger och äta pepparkakor!

    SvaraRadera