onsdag 13 juni 2012

slagen

Det slår mig nu. Om en vecka är jag hemma. Träningsjackan som jag viker ner här i Richterswil kommer jag att packa upp hemma. I Boden. Om en vecka! Varför jag tar just träningsjackan av alla jackor som hänger här är givetvis för att det ska verka som att jag har blivit som resten av det hurtiga schweiziska folket. Men för er som tänker steget längre förstår hur det egentligen ligger till. Det är inte för att det är för varmt för att träna i jacka som den åker ner först. Det är för att jag har degat ihop. Rätt rejält. Sannolikheten att jag använder mina stickade mysvinterhandskar är avsevärt mycket högre. Men snart sker en drastisk förändring. Jag kommer hem. Tränar två pass om dagen resten av sommarn. Mums!




Så nu har jag rensat ur bokhyllan, mina lådor och nattduksbordet. Och hyllan i hallen. Och väskan ligger än så länge och gapar halvtomt på min dammiga ryamatta. Det bådar väl gott? Jag skulle bli så fruktansvärt lättad om jag får med mig allt. Och slipper betala övervikt.

Vi får la se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar