onsdag 16 november 2011

plants, pannbiff, plättar

"Vi plantade en planta", gulligaste kommentaren från 6-åringen som pratar flytande svenska men med engelska influenser. Tror det var under min första dag här i Suisse så man var ju något lättflörtad...men ändå. Sött som nyponsoppa med kalaspuffar i + macka bakad på endast vitt bröd och med apelsinmarmelad med strimlor på, om ni frågar mig.
(och ja, det hände att jag åt det till frukost när jag var liten. tippar på att det var favvofrullen)

Idag har jag lagat mina livs första pannbiffar! zwei kilo hackfleisch bitte. Dom blev torra men jag fick beröm för den goda smaken. SCORE. Jag är nog inte helt omöjlig iallafall.
Var och handlade mat och träffade på en svensk kvinna. Vi pratade lite, astrevligt! Man blir som så mycket socialare utomlands.
Jag och minstingen gjorde plättar (plättar är dom platta som är stora som en stekpanna). Nästan ingen blev rund, vi körde lite mer på spöken- och monsterfigurer. Provsmakade lite, delicioso!

Känns som att jag har jobbat stenhårt på nåt stressigt café för mina fötter värker nu.
Time to rest now så att säga, godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar