torsdag 31 maj 2012

besökstiden är slut

Jaha, vad har hänt på sistone då?
Sista helgen i april var min kära mor på besök och tre veckor efter det kom Mia & Lisa!
Båda besöken blev himlart trevliga. Dom var upplagda lite på samma sätt faktiskt, började med en heldag i Zürich, sen en riktig vandrardag och alla hann även träffa min värdfamilj!



Grossmünster i strålande sol.
Jag och mamma premiärade i barbent
och bländade därmed hela staden.


På vinst och förlust tog vi ett tåg och
hoppade av i Ziegelbrücke. Hittade en
vandringsväg som hette duga!
Vädret var helt ok det med..



Och självklart en promenix i min skog!



Sen kom två av mina söta systrar.
Efter en dag i Zürich satte vi oss
på en spårvagn för att bara kolla
runt i stan. Vi fick ut väldigt
mycket av den sightseeingen..



Det skulle vara regnigt och mulet hela dagen i
Flumserberg. In my ass på den va!
Här tar vi första fikapausen.



Turkos sjö med snötäckta alptoppar runtom.
Som en perfekt kladdig kladdkaka i munnen
när man har det värsta sötsuget ever.

Nu återstår endast tre veckor i detta vackra land. Därmed är besökstiden för utbölingar tyvärr slut. Jag kommer bara ha tid för en och annan vilsen och utbränd au pair en natt eller två. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar